دیدبان ایران

دیدبان ایران

“ایران‌نگار: تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های ایران و جهان”
دیدبان ایران

دیدبان ایران

“ایران‌نگار: تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های ایران و جهان”

بررسی مشکلات معلمان حق‌التدریس و تقویت مجلس دانش‌آموزی در جلسه نمایندگان تهران با وزیر آموزش و پرورش

پیمان فلسفی، سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، از برگزاری جلسه‌ای مشترک با علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش خبر داد که در آن سه موضوع مهم در حوزه آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.


حقوق و شرایط معلمان حق‌التدریس در مدارس غیردولتی


فلسفی با اشاره به نظام پرداخت ناعادلانه و سلیقه‌ای حقوق معلمان حق‌التدریس در مدارس غیردولتی، اظهار داشت که با وجود قانون تأسیس این مدارس، همچنان پرداخت حقوق معلمان این بخش بدون ضوابط مشخص انجام می‌شود. در این جلسه، پس از بحث و بررسی موضوع، وزیر آموزش و پرورش دستور داد معاون مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام کند.


حقوق پایین و عدم بیمه‌پردازی معلمان حق‌التدریس


یکی دیگر از محورهای این نشست، حقوق پایین معلمان حق‌التدریس (حدود ۳.۵ میلیون تومان در ماه) در مقایسه با حقوق معلمان مدارس هیئت‌امنایی بود. فلسفی تأکید کرد که این تفاوت در پرداخت‌ها باعث مشکلات اقتصادی و نارضایتی معلمان شده است. وزیر آموزش و پرورش در این زمینه وعده پیگیری این مسئله را داد.


تقویت مجلس دانش‌آموزی و رسیدگی به مسائل آموزشی


موضوع سوم این جلسه تقویت مجلس دانش‌آموزی و اهمیت نقش آن در بررسی مشکلات دانش‌آموزان و محیط‌های آموزشی بود. فلسفی بر اهمیت ایجاد ارتباط مؤثر میان مجلس شورای اسلامی و مجلس دانش‌آموزی تأکید کرد. در همین راستا، مقرر شد که جلسات مشترکی بین کمیسیون آموزش مجلس و کمیسیون‌های مجلس دانش‌آموزی برگزار شود تا چالش‌های موجود به‌صورت دقیق‌تری بررسی و پیگیری شوند.


لزوم استفاده از مدیران توانمند در نظام آموزشی


در این جلسه، نمایندگان و وزیر آموزش و پرورش همچنین بر ضرورت به‌کارگیری مدیران توانمند و شایسته برای بهبود وضعیت آموزش کشور تأکید کردند.


برگزاری این جلسه نشان‌دهنده عزم جدی برای رسیدگی به مشکلات نظام آموزشی کشور است و انتظار می‌رود با پیگیری‌های بیشتر، این مشکلات برطرف شوند


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد